dilluns, 28 d’abril del 2014

L'Educació Actual

L'Educació Actual

Què li passa a l'educació actual? On están les valors bàsics de la societat? Què tipas de sets humans estem crean? Es tracta d'una educación de futur? Una educación que crea persones per al futur o este crean una societat buida de criteris, de valors i de sentiments?
On queden els jocs a les aules i es deixa de banda crear un alumnat destinat a l'ajuda i la comprensió de la resta de la població?
Moltes vegades oblidem que estem davant de xiquets que no entenen molt bé allò que els envolta i ens oblidem que ells no tenen la culpa de la societat que s'ha creat. Però amb el tipus d'educació que els estem mostrant, contribuïm a aquest fet, ja que realitzem un ensenyament on prima l'aparença més que l'esforç i on els valors han quedat aparcats al final de la llista de l'educació. No creem persones de futur adreçades a ser solidàries, sols persones creades a produir i consumir i on aquell que més té, més val. No es premia aquell alumne que aprén a ajudar a la resta, si no a aquell que millor notes ha tret. Però hem de tenir en compte que estudiar de memòria i "vomitar" informació rellevant a un paper en blanc no significa de cap de les maneres que els xiquests hagen adquirit coneixement importants per a la vida futura. El mateix passa amb el tipus d'activitats que es proposes, les quals es dediquen a emplenar buits, sense cap altra finalitat que no deixar en blanc l'activitat que es troben al davant,
No creem persones que pensen en allò que al davant, simplement emplenen un buit que han après d'una manera mecànica. On estan les tècniques que fan pensar? On està la tramesa d'informació? En un futur, trobarem persones capaces de pensar i actuar per elles soles sense l'ajuda de cap altra? Podrem crear persones capaces de viure per elles mateixes?
Quin tipus de societat tindrem si no ensenyem a pensar, si no transmitim valors i solidaritats? Si sols ens dediquem a ensenyar coneixement i deixem de banda aspectes com l'educació emocional, els valors, el valor de l'estima, de l'ajuda,  la independència i l'autoestima. No deixem de banda aspectes rellevants com els ensenyaments artístics, com podrien ser la música, l'educació artística, la dansa, el det de treballar amb les mans... no podrem deixar que els nostres alumnes coneguen altres vessants importants de l'educació. 
Saber transmetre coneixements és important, però hem de saber com barrejar-los amb aspectes que donen a l'educació una visió més emotiva i sentimental i sabem com ensenyar que aquest alumnes sàpiguen veure l'aspecte dolç de la música, la intensitat dels colors i el saber respectar les altres creences.
L'educació actual s'oblida de la sensibilitat de la vida actual i en lloc de crear persones que pensen, admiren, estimen, crea persones destinades al cosum, a la producció en cadena, sense sentiments ni pensaments propis.
Hem de treballar per una educación que treballe les coneixements importante per crear persones de profit que sàpiguen viure i pensar per elles mateixes, però també hem d'incorporar elements de sensibilitat, àrees que fomenten els valors, l'estima. No s'han d'oblidar els ensenyaments artístics, que aporten elements més sensibles a l'educació, que ajuden a transmetre valors.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada